Záhada grafikov z tlačiarní

Autor: Katarína Zorjanová | 30.9.2014 o 13:11 | (upravené 30.9.2014 o 13:37) Karma článku: 4,80 | Prečítané:  962x

Podieľanie sa na tvorbe kníh, katalógov, brožúr, pozvánok a iného drobného tlačeného materiálu, ktorý v tlačiarni prechádza aj cez ruky grafikov, mi umožnilo mať dojem, že pre nich nie je nič horšie ako robiť vizitky. Chápem, nie je to pre tlačiareň žiadne terno keď sa objaví niekto kto chce 200 kusov. Ale aj tak... práca grafikov v prípade vizitiek je pre mňa stále veľkou záhadou, najmä keď ide o textové chyby.  

------------------------------------------------------

Z grafikov v tlačiarniach mám dojem, že:

  • majú strašne veľa práce,
  • chyby, ktoré vždy nájdem na vizitkách pri ich korektúrach, robia zámerne. Predsa je potrebné aby bolo čo korigovať.

------------------------------------------------------

Do umiestňovania loga, typu písma, CMYK-u sa nevyznám. Čomu však dobre rozumiem je text. A to, čo dokáže grafik s textom na vizitke ma vždy nadmieru udivuje.

Keď píšem text vizitky dávam si na tom záležať. Bodky, čiarky, dvojbodky, pomlčky, preklepy.

Keď dostanem 1. návrh na kontrolu, krútim hlavou a nerozumiem - vážne grafik nemal 30 sekúnd navyše, aby si robotu po sebe pozrel? V troch riadkoch textu je 5 chýb. Vraj kopírovanie z Wordu do grafického programu robí šarapatu. To hráme šach, aby viac ako jediný ťah zo strany grafika v podobe "copy - paste" nebol povolený?

Ok. rozumiem, majú toho veľa, nestíhajú a vizitky, to je iba taká okrajová záležitosť. Vždy som si myslela, že keď im dám bezchybnú textovú predlohu, už sa iba budeme baviť o tom či logo posunúť viac doprava alebo doľava. No čo už, pekne im teda spíšem tých 5 textových nedostatkov z ktorých 4 sa týkajú všeobecne jasných zásad písania webových stránok a e-mailových adries (všetko spolu).
"Poprosím vymazať medzery za pomlčkami e- mail: meno- priezvisko@atd.sk (má byť e-mail: meno-priezvisko@atd.sk)." Pri tom uvažujem: "toto vážne musím písať?"

Po obdržaní vizitky na druhú kontrolu, skontrolujem: 1. chyba - opravená, 2. chyba - ok., 3. chyba - opravená... 4., 5. ... všetko sedí. Riadim sa jednoduchou matematikou: predloha + opravené chyby = tlačiť.

ALE!!!

Nie, nie, nie!!!

Úplne náhodou pri samom zatváraní dokumentu mi oko zavadí o niečo celkom nové "e-mail: mero-priezvisko@atd.sk" .... Čože? meRo? To predsa v predlohe nie je a ani žiadny pokyn na zmenu z "N" na "R". Pri tých grafikoch to asi bez chýb nejde! Časový rozdiel medzi odoslaným 1. pokynom na tlač a upozornením na novú chybu - 3 minúty. Neskoro! Smola!
"Vizitka je už vytlačená. Vy ste si tú chybu nevšimli?"
"Nie. Kontrolovala som iba to, čo podľa môjho pokynu malo byť opravené."
"Hmm" ............................ ticho v telefóne .................."Tak ... máme to vytlačiť ešte raz?" - napokon sa asistentka opýta tónom naznačujúcim, že pre tlačiareň je to obťažujúca práca navyše.
"Samozrejme!"

 

Je skutočne nemožné pripraviť vizitku na 1. korektúru presne podľa predlohy?

Alebo je aj toto iba príklad, že ak si človek nespraví veci sám, tak zbytočne stratí čas a ešte za to aj zaplatí?

(Zo skúsenosti s nie celkom malou a neznámou tlačiarňou v Bratislave.)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?