reklama

Zdravie pre bohatých alebo zdravie až za hrob?

Veľakrát som už počula, že si zdravie za peniaze nekúpim. Aj keď viem ako to bolo myslené, v súčasnosti nadobúdam dojem, že to v klasickej medicíne naberá význam – nekúpiš si ho, lebo na to nemáš. No a o tej inej medicíne, vlastne výrobkoch, ktoré sľubujú zdravie až za hrob – ani nehovorím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Neopovážim sa písať o farmaceutickom priemysle, ktorý je strašne zložitý a o ktorom existujú rôzne konšpiračné teórie. Nechcem zachádzať do takých chorôb, ktoré dávajú ľuďom ultimátum: peniaze alebo život. Na čo ale narážam je jedna MLM značka, ktorá sa na Slovensku objavila v 90. rokoch a ktorá sa tvári, že ponúka možnosť vyhnúť sa práve tomu ultimátu. V jej začiatkoch, distribútori s nálepkou “Chceš schudnúť? Spýtaj sa ma ako.” fungovali priamo, z môjho pohľadu agresívne a s viditeľnou nálepkou Herbalife. Dnes sú už viac rafinovaní. Zatiaľ, čo som mala možnosť zistiť, Herbalife sa skrýval za každým jedným centrom zdravej výživy, centrom zdravého životného štýlu a rôznymi inými podobnými názvami kombinujúcimi slovíčka centrum/štúdio/poradenstvo + zdravie, výživa, telesná hmotnosť, životný štýl, regulácia hmotnosti, alebo aj kozmetika tretej generácie …

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na samom začiatku histórie Herbalife na Slovensku ako mladá študentka s vidinou, že vlastným zárobkom pomôžem rodičom vo financovaní môjho štúdia, som sa nechala nalákať a stala sa distribútorom (predavačkou) týchto zázračných produktov. Minula som všetky úspory, ktoré mi otec v čase 65%-tnej dennej miery inflácie v Srbsku dal na školu a kúpila som za ne "registračných" 10 sád produktov. Môj supervisor bol z toho nadšený a keď bol so mnou v banke, len tak mu slinka z úst tiekla. Po nie dlhom čase na to, otec zomrel na rakovinu (aj keď najviac z našej rodiny pojedol Herbalifových výrobkov, ktoré som nedokázala predať a dokonca ani supervisor si ich nechcel za tú najnižšiu veľkoobchodnú cenu odo mňa odkúpiť). Nikdy som nemala možnosť otcovi tie peniaze vrátiť, aj keď ich v podstate dal mne na štúdium. Nebola som agresívna v predaji a cítila som sa ako najväčší podvodník, že ponúkam nevinným ľuďom desne predražené doplnky k výžive. Jednou vetou – bola to drsná škola do života, ktorú som draho zaplatila. Od vtedy mám husiu kožu, keď natrafím na nejakého Herbalifistu tváriaceho sa, že mi chce pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas, moja zvedavosť zvíťazí nad jednoznačným odmietnutím.

Dnes, keď sa nejakým spôsobom[1] už dostanete do “centra” alebo “štúdia”, väčšinou ten kto vám robí osvetu už raz umieral, má najmenej 20 operácií za sebou, nikto mu nedával už šancu na život, klasické tabletky nepomáhali, lebo sú len práškový cukor a prášok do pečiva doplnený nezdravou chémiou. A hľa! Odrazu je zdravý, kĺby zdravé, metabolizmus ako hodinky, prípadne aj aktívne športuje, behá maratón - vďaka Herbalife!

Potom vás tam zmerajú a oznámia že nie ste na tom najlepšie aj keď sa cítite fajn a podľa výsledkov od lekárky, nemáte života ohrozujúci problém ani nadváhu. Odrazu tam zistíte, že nie je dostatočné stravovať sa pestro, zdravo a mať pohyb. Bez Herbalife ani cvikla, ovsené vločky či ryža nie sú to čo by mali byť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Radi vám tam opakujú, ako môžete chytiť svoje zdravie do vlastných rúk, len musíte to vy sami chcieť. Na otázku čo teda treba robiť, aby ste zlepšili svoj zdravotný stav dostanete zoznam tabletiek, koktejlíkov, čajíkov a iných doplnkov v hodnote cez 400 EUR. Aby to bolo marketingovo ešte účinnejšie, tak vám priamo pred vás naskladajú obaly ponúknutých produktov.

Z toho všetkého mi jedno ale nie je jasné – môžem mať zdravie vo svojich rukách, len musím CHCIEŤ? Alebo len musím NA TO MAŤ? Alebo to „chcieť“ je len skratka od „chcieť zaplatiť“? A keď zaplatíte, dostanete ručne vypísaný príjmový doklad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja rozhodne na to financie nemám (predpokladám, že nie som jediná) a tak som zvedavá, ako v živote dopadnem bez týchto doplnkov výživy z ktorých iba čaj stojí niečo vyše 30 EUR. Keď som už pri cene, je zaujímavé, že firma Herbalife zakázala zverejňovanie cien distribútorov na internete. Keď si chcete niečo kúpiť cez e-shop, musíte sa najprv upísať predajcovi, ktorý vás bude mať pod kontrolou.

Aby som povedala pravdu, Chris Powell sa mi viacej páči ako všetky úžasné patentovým úradom registrované zložky týchto výrobkov.

[1]Nejakým spôsobom: 

- Zavolajú vám na odporúčanie osoby, ktorú poznáte a ponúknu vám exkluzívnu cenu poradenstva iba za 7 €, alebo 10 € namiesto plnej sumy cca 22 €.

- Spravia s vami anketu na ulici a povedia, že ste zaradený do žrebovania. Jasne, že vás „vytiahnu“ a zavolajú vám, že ste získali možnosť na poradenstvo iba za 7 € alebo 10 € namiesto bežnej ceny cca 22 €.

- Zmerajú vám na ulici podkožný tuk s takým prístrojčekom, ktorý držíte v rukách pred sebou a pozvú vás na zmeranie tuku celého tela, lebo tento malý prístroj meria iba určitú časť. A opäť dostanete možnosť to výnimočne absolvovať za „zľavu“.

Katarína Zorjanová

Katarína Zorjanová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Od roku 2004 občianka Slovenskej republiky (vďaka mamine z Partizánskeho). Do vtedy Slovenka iba podľa ius sanguinis. Narodená v Chorvátsku, žila v Srbsku. Slobodná, bezdetná, bez záväzkov (okrem chodenia do práce a občasného upratovania vo vlastnej hlave a prenajatom byte). Mám 10 rokov praxe v štátnej kultúrnej inštitúcii, na deň presne 5 rokov v advokátskej kancelárii a v súčasnosti pracujem pre charitu. Moje záľuby - od umenia až po leteckú techniku. Rada pozorujem. Mám rada Aristotelovu logiku, Jungovu psychológiu a šťúranie sa v hlbinách ľudskej duše a ľudských reakciách. Zoznam autorových rubrík:  Uhol pohľaduSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu